loading
  • Opel Corsa Rally4 w pierwszych międzynarodowych zawodach – Barum Czech Rally Zlín
  • Runda elektrycznego ADAC Opel e-Rally Cup w ramach Rajdowych Mistrzostw Europy
  • Lider WRC3 Yohan Rossel specjalnym gościem za kierownicą Opla Corsy‑e Rally

 

Rüsselsheim. Barum Czech Rally Zlín, który odbędzie się w dniach 27–29 sierpnia, jest podwójnie ważny dla Opel Motorsport w sezonie rajdowym 2021 r. W ramach czeskiej rundy ERC zaplanowano pierwszą międzynarodową prezentację jednomarkowego rajdowego pucharu samochodów elektrycznych ADAC Opel e-Rally Cup. Nowy Opel Corsa Rally4, który ma już na koncie szereg zwycięstw i wizyt na podium na szczeblu krajowym, da pierwszy międzynarodowy występ na asfaltowych szlakach wokół przemysłowego miasta Zlin w południowo-wschodnich Czechach.

Fabryczny kierowca Opla Marijan Griebel (32 l.), mistrz Europy juniorów z 2016 i 2017 r., poprowadzi nowego 208‑konnego Opla Corsę Rally4. Jego pilotem w prywatnym sportowym samochodzie z Rüsselsheim jest Tobias Braun (26 l.), również jeden z najlepszych w swojej kategorii. Ekipa Opla ma prosty cen: „Konkurencja jest naprawdę mocna, ale my nie zamierzamy wyłącznie rywalizować. Chcemy dowieść znacznego potencjału Corsy Rally4 i dać z siebie wszystko, by znaleźć się w czołówce” — wyjaśnia Griebel.

Uczestnicy ADAC Opel e‑Rally Cup na pewno będą bacznie obserwować poczynania Griebela i Brauna w Corsie Rally4. Tym bardziej, że w 2022 r. jeden z nich będzie miał okazję reprezentować ADAC Opel Rally Junior Team w samochodzie tego samego typu i dalej rozwijać się jako kierowca.

Ważne wydarzenie sezonu w pierwszym jednomarkowym rajdowym pucharze samochodów elektrycznych

Barum Czech Rally Zlín jest bardzo szczególnym wyzwaniem dla uczestników pucharu. Szybkie trasy asfaltowe tradycyjnych zawodów są bardzo wymagające dla młodych zespołów i ich sportowych samochodów elektrycznych. W czasie trzydniowych zmagań ekipy w Oplach Corsa‑e Rally będą miały do pokonania łącznie 522,72 kilometra, z czego 147,33 kilometra przypada na 12 bardzo trudnych odcinków specjalnych.

Przed startem oczywistym liderem ADAC Opel e‑Rally Cup pozostaje Laurent Pellier. Bezbłędne występy w dwóch poprzednich rundach zapewniły 26‑letniemu Francuzowi maksymalny wynik 80 punktów. Jego bezpośrednim rywalem jest Luca Waldherr w Corsie‑e Rally z Opel Austria. Po piętach depczą im najlepsi niemieccy kierowcy Max Reiter i Alexander Kattenbach.

Gościnny występ gwiazdy WRC Yohana Rossela w Corsie‑e Rally TotalEnergies

Uczestnicy ADAC Opel e‑Rally Cup mogą spodziewać się jeszcze jednego poważnego wyzwania na Barum Czech Rally Zlín. Yohan Rossel, międzynarodowy kierowca najwyższej próby, ogłosił, że wystąpi gościnnie w elektrycznym pucharze. 26‑latek z Francji jest uważany za jednego z najbardziej utalentowanych zawodników z tego kraju. Po trzecim zwycięstwie w sezonie, odniesionym Citroënem C3 Rally2 w belgijskiej rundzie WRC, Rossel prowadzi w rankingach WRC3. W Rajdzie Barum Rally rajdowy mistrz Francji z 2019 r. i jego pilot Alex Coria pojadą Corsą‑e Rally zgłoszoną przez Opel Motorsport i zaprojekowaną przez partnera Opla, TotalEnergies. „Nie mogę się doczekać mojego pierwszego startu elektrycznym samochodem rajdowym” — powiedział gwiazdor WRC. „Na pewno będę się musiał przyzwyczaić do Corsy‑e Rally, ale z Alexem cieszymy się z udziału w tym rajdzie i możliwości zdobywania doświadczenia. Zrobimy wszystko, by jako goście ADAC Opel e‑Rally Cup zaprezentować się z najlepszej strony na tle rywali. Nie mam wątpliwości, że zabawa będzie przednia. Chciałbym podziękować Opel Motorsport i TotalEnergies za udostępnieniem nam Corsy‑e Rally”.

Relację z pierwszego na świecie jednomarkowego rajdowego pucharu samochodów elektrycznych można będzie zobaczyć na kanale Eurosport we wtorkowym magazynie „ERC – All Access”, w którym przedstawiona zostanie także sylwetka lidera rankingu Laurenta Pelliera.

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Do góry