loading
  • Maksymalna różnorodność: 4,5 tony maksymalnej masy pojazdu, 17m3 przestrzeni ładunkowej lub 17 miejsc
  • Najlepsze dostosowanie: podwozie oferuje największą swobodę w zakresie układu i konfiguracji dla efektywnego wykorzystania przestrzeni
  • Pierwszorzędne bezpieczeństwo: asystent jazdy przy bocznym wietrze w standardzie, debiut systemu ostrzegania o martwym polu
  • Pełna łączność: Navi 50 IntelliLink Pro z Apple CarPlay i Android Auto

Od minibusa po wywrotkę: Opel Movano do niemal każdego zadania

Rüsselsheim/Warszawa.  Transport dużych ładunków na plac budowy, nieporęcznych szafek na dokumenty do klienta lub przewóz kilkunastu pasażerów w ramach transferu na lotnisko – zadania transportowe w sektorze komercyjnym są bardziej zróżnicowane, niż w jakimkolwiek innym obszarze. We wszystkich tych przypadkach rozwiązaniem problemu jest model niemieckiej marki – Opel Movano. Trzecia generacja największego pojazdu użytkowego w portfolio Opla (zamówienia można składać od lipca) jest gotowa na wszystko. Dzięki wielu różnym fabrycznie oferowanym wariantom zabudowy i konwersji, Opla Movano można precyzyjnie dostosować do konkretnych wymagań transportowych. Cztery możliwe długości i trzy możliwe wysokości, maksymalna masa całkowita pojazdu do 4,5 tony, 17 m3 przestrzeni ładunkowej lub możliwość przewiezienia nawet 17 pasażerów gwarantują wszechstronność. To, co łączy wszystkie modele (czy to wersję furgon, model ze skrzynią ładunkową, wywrotkę czy minibus), to wysokowydajne silniki Diesla z technologią BiTurbo, wysoki poziom bezpieczeństwa już od wersji wyposażenia podstawowego, pełna łączność i atrakcyjny stosunek ceny do wydajności.

Furgon Movano oferuje wiele możliwych wariantów i jest najlepiej sprzedającą się wersją w Polsce. Jako wszechstronny miejski samochód dostawczy Movano to najlepszy wybór dzięki swojej dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony i napędzie na przednie koła. Długość pojazdu 5,04 m, średnica zawracania zaledwie 12,0 m, 8,6 m3 przestrzeni ładunkowej i maksymalna ładowność 1547 kg czynią go idealnym partnerem do pracy, zwłaszcza w środowiskach miejskich.

Największy furgon Movano to dojrzały pojazd transportowy. Długość pojazdu 6,84 metra w połączeniu z napędem na tylne koła i podwójnymi oponami stanowi bazę dla maksymalnej masy całkowitej pojazdu wynoszącej 4,5 tony. Przestrzeń ładunkowa zwiększa się nawet do 17 m3, a maksymalna ładowność to ponad dwie tony. Movano z kabiną dla pracowników stanowi idealne połączenie przestrzeni pasażerskiej i transportowej. Może pomieścić do siedmiu pasażerów, a kabinę dla pracowników można połączyć z trzema różnymi długościami pojazdu, zgodnie z własnymi wymaganiami. W największej wersji tego typu Movano oferuje przestrzeń ładunkową 8,3 m3 i maksymalną ładowność 2047 kg.

Wywrotka lub skrzynia ładunkowa na potrzeby placów budowy.

Maksymalne masy całkowite pojazdów wynoszące 3,5 lub 4,5 tony, napęd na przednie i tylne koła, pojedyncze lub podwójne opony – te opcje są również dostępne dla Movano-wywrotki i ze skrzynią ładunkową. Wywrotka Movano, którą można zamówić już za 143 890 zł (wszystkie ceny to sugerowane ceny detaliczne z VAT w Polsce), ma aluminiowe ściany boczne o wysokości 40 centymetrów wzdłuż przestrzeni ładunkowej oraz podłogę ładunkową ze stali ocynkowanej ogniowo, a także interfejs elektryczny na potrzeby dodatkowych konwersji jako wyposażenie standardowe. Dostępna jest wersja wychylana w jedną lub 3 strony. Movano ze skrzynią ładunkową (od 137 490 zł) jest wyposażony w aluminiowe ściany boczne i antypoślizgową drewnianą podłogę w przestrzeni ładunkowej z zaczepami do mocowania ładunku.

Przewóz osób: w drogę z drużyną piłkarską lub w transporcie publicznym

Od minibusa po wywrotkę: Opel Movano do niemal każdego zadania

Movano także świetnie prezentuje się jako wersja kombi, czy minibus, który doskonale sprawdzi się podczas weekendowej wycieczki, na przykład na turniej piłki nożnej. Ceny zaczynają się od 156 840 zł, a w pojeździe jest wystarczająco miejsca dla ośmiu pasażerów i kierowcy. Konfiguracja tego pojazdu to: siedzenie kierowcy, podwójne przednie siedzenie pasażera i dwa trzyosobowe rzędy siedzeń z tyłu. W wersji minibus, dzięki 17 miejscom zmieści się cała drużyna piłkarska plus zawodnicy rezerwowi (cena od 195 140 zł).

Podwozie z pojedynczą kabiną, z kabiną załogową lub kabina z platformą

W przypadku szczególnie dużych towarów lub potrzeb transportowych, których nawet szeroka gama fabrycznie montowanych wariantów nadwozia Movano nie jest w stanie zaspokoić, Opel oferuje podwozie Movano w trzech różnych wersjach bazowych – z pojedynczą kabiną, z kabiną załogową lub kabina z platformą (ceny od 123 390 zł). Podwozie i podwozie załogowe stanowi idealną bazę do indywidualnych konwersji i bardzo specyficznych wymagań przyszłych odbiorców.

Miejsce do pracy za kierownicą: nowoczesne, bezpieczne, wygodne oraz doskonała łączność

Szeroka gama wariantów modeli jest częścią DNA Movano, podobnie jak jego bogate wyposażenie. Asystent jazdy przy bocznym wietrze, diodowe światła do jazdy dziennej, zdalny centralny zamek oraz radio z interfejsem Bluetooth lub złączem USB są w standardzie. Ponadto Opel oferuje dodatkowe funkcje w swoim lekkim pojeździe użytkowym, które zauważalnie podnoszą poziom bezpieczeństwa, szczególnie w zastosowaniach komercyjnych. Należą do nich: opcjonalny system ostrzegania o martwym polu w lusterku zewnętrznym (po raz pierwszy w Movano) oraz system kamer cofania. Specjalna kamera pokazuje kierowcy, co dzieje się za pojazdem, gdy jest on w ruchu; w furgonach z przegrodą między przedziałem pasażerskim a ładunkowym kierowcy nie muszą już polegać tylko na bocznych lusterkach zewnętrznych. Kamera zamontowana wysoko z tyłu pojazdu znacznie poprawia widoczność. System ostrzegania o martwym polu zapobiega kolizjom z innymi użytkownikami drogi, na przykład z rowerzystami podczas skręcania. Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa w nowym Movano obejmują opcjonalny system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu.

Nowy Movano oferuje wygodne i połączone miejsce pracy, między innymi z wygodnymi fotelami kierowcy i pasażera, a także maksymalnie z 22 opcjonalnymi schowkami – łącznie 104 litry dodatkowej przestrzeni. Wysuwany niczym szuflada schowek FlexTray po stronie pasażera mieści do 10,5 litra i jest szczególnie praktyczny. Najnowszym modelem systemu multimedialnego jest Navi 50 IntelliLink Pro. Oferuje on doskonałą łączność oraz jest kompatybilny zarówno z Apple CarPlay, jak i Android Auto. 7‑calowy kolorowy pojemnościowy wyświetlacz dotykowy podnosi komfort korzystania z systemu. Smartfony można łączyć przy wykorzystaniu Bluetooth® lub USB. Ładowanie bezprzewodowe jest również nowością w Movano.

Skok wydajności dzięki nowym silnikom i technologii BiTurbo

Movano na nowo definiuje wydajność dzięki nowej generacji silników (zużycie paliwa furgonu Movano zgodnie z NEDC[1]: cykl miejski 9,7–6,1 l/100 km, pozamiejski 8,5–5,3 l/100 km, mieszany 9,0–5,8 l/100 km, 233–154 g CO2/km). Wszystkie silniki wysokoprężne są wyposażone w technologię BiTurbo, zapewniając większą moc i moment obrotowy w porównaniu z poprzednimi silnikami – przy niższym zużyciu paliwa. Klienci mają do wyboru napęd na przednie i tylne koła, a także nowoczesne sześciobiegowe skrzynie biegów i zautomatyzowaną manualną skrzynię biegów. 2,3-litrowe jednostki napędowe – wszystkie zgodne ze ścisłymi normami emisji spalin Euro 6d-TEMP (dla pojazdów lekkich) i Euro VId (dla pojazdów ciężkich) – mają moc od 96 kW (131 KM) do 132 kW (180 KM). Oprócz napędu na przednie koła, warianty Movano „Heavy Duty” oferują opcję napędu na tylne koła, a w niektórych wersjach także napęd na wszystkie koła.

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

 

 

[1] Zużycie paliwa i emisję CO2 ustalono zgodnie z procedurą testową WLTP, a poszczególne dane zostały przeliczone na wartości NEDC w celu umożliwienia porównania z innymi pojazdami, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007, rozporządzeniem (UE) nr 2017/1153 i rozporządzeniem (UE) nr 2017/1151.

Do góry